Hlava, ramena, kolena, palce
POZNÁVÁME: Základní části lidského těla, orgány a jejich funkce, jak chránit osobní soukromí a bezpečí ve vztahu s ostatními (šikana, zneužívání)
SLEDUJEME A URČUJEME: Cestu v prostoru - podle stop (2-4), podle šipek (4-5), pravou a levou stranu na svém těle (5-7)
RECITUJEME:
Ručičky
Mám ručičky s prstíčky, schovám je do pěstičky.
Ručičky si spolu hrají, jedna druhé pomáhají.
Prstíčky se mají rádi, proto spolu kamarádí.
Bumtarata na vrátka, to je celá pohádka.
ZPÍVÁME:
Podobizna
Jeden nosík, jednu pusu a dvě oči mám.
A dvě uši jsou tu také, jimi někdy poslouchám.
Ještě tělo a dvě ruce a dvě nohy mám.
Obrázek je skoro celý, sám sobě se podobám.
POSLOUCHÁME: Veršovanou pohádku Paleček a jeho kamarádi (dramatizace); CD - lidské srdce, plíce
POZNÁVÁME A MLUVÍME: Homonyma (oko, ucho, zuby, apod.); Co umí dělat ruce, nohy,...; Co potřebuji, abych slyšel(a)...
KRESLÍME A TVOŘÍME: Podobizna - lepení, malba (2-4), co vidí naše oko - stříhání, lepení, vybarvování, kresba (4-5), obr. k pohádce Paleček a jeho kamarádi - stříhání, lepení, malba, dokreslování detailů (5-7)
HRAJEME A SKLÁDÁME: Smyslové hry - sluchové pexeso, hmatové pexeso, přivoň a uhádni, puzzle Emoce (3-4), Chlapeček, Holčička (4-5), Babička, Dědeček (5-7), didaktickou hru Smysly (4-7)
PROHLÍŽÍME: Knihy a encyklopedie s obrázky lidského těla