Zvířátka v mořích a oceánech
POZNÁVÁME:Charakteristické vlastnosti některých mořských živočichů, způsob jejich života, ochrana některých druhů zvířat před vyhynutím; jaká je voda, co plave
ŘEŠÍME:Prostorové pojmy nahoru, dolů (3-4) + doleva, doprava podle šipek (4-5,7), + doleva, doprava podle pokynů učitelky (5-6) - Ryby v moři
RECITUJEME:
Žralok
Na pláži si děti hrají,
plno písku tady mají.
Na lehátku plavaly
a vlny je houpaly.
Velká ryba zuby cení,
děti jsou moc vyděšení.
Žraloka hned poznaly,
radši z vody spěchaly.
ZPÍVÁME:
Kapitán
Líbí se mi plachetnice, líbí se mi moře,
v pruhovaném velkém triku cítím se já dobře.
Já jsem kapitán, velím velké lodi sám.
Já jsem kapitán, oceánu pán.
POSLOUCHÁME:Pohádku Martin a velryba (vyslovení svého přání); Tajemné příběhy moří (relaxační hudba), písničky o zvířatech Ryba z Havaje (MC)
VYPRAVUJEME: Co bych si s sebou vzal(a) na opustěný ostrov a proč (3-7) + sluchová paměť (5-6)
PROHLÍŽÍME SI:Encyklopedie zvířat
MALUJEME A TVOŘÍME:Mořský koník - zapouštění barvy, lepení (3-4); Ryby v moři - míchání barev. odstínů, kresba voskovým pastelem, natírání, lepení (4-5,7), Na moři - zapouštění barvy, kresba, stříhání, lepení (5-6)
STAVÍME:Loď s cihel a molitanové stavebnice, z kinetického písku
SKLÁDÁME:Tematické (st.d.) a vkládací (3-4) puzzle
HRAJEME SI:Chytání rybiček na magn. prut, pexeso, Chyť rybičku a počítej, Barevné rybičky - spol hry