Země, voda a její podoby 30.1.-3.2.
POZNÁVÁME: Výskyt vody na zemi, její koloběh; hlavní znaky zimního období a jeho vztah k určitému počasí - mráz, sníh, jinovatka, tvoření ledu, foukání ledového větru, chumelenice, apod.
PROVÁDÍME: Jednoduché pokusy - přeměna vody v páru, tvoření ledu, tání ledu
ŘEŠÍME: Sněhové vločky - vyhledávání stejného tvaru (3-7) pracovní listy
RECITUJEME:
Mrazík
Mrazík cení zoubky,
chtěl by do chaloupky.
Co dovede, to my víme,
dovnitř si ho nepustíme.
Ať maluje pěkně zvenku
bílé květy na okénku.
ZPÍVÁME:
Mráz a sníh
Mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
Mráz, mráz, mráz maluje obraz.
Zamrzly loužičky, zebou nás nožičky,
mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
Sníh, sníh, sníh jedem na saních.
Sníh, sníh, sníh všude samý smích.
Se stráně, s kopečka jedou naše děcka,
sníh, sníh, sníh jedem na saních.
SLEDUJEME: Pohádku v televizi Sněhová vločka (rozhovor o obsahu); naučný program pro děti Koloběh vody
VYPRAVUJEME: Co se může stát, když ... (3-5), poznávání některeých písmen - skládačka se slovy (5-7)
MALUJEME A TVOŘÍME: Iglú - otiskování kostek z Lega, natírání, lepení (3-4); Zimní vesnice - tupování houbičkou, kresba fixem, lepení (4-5); Mrazík - vystřihování předkresleného tvaru, natírání inkoustem, kresba zmizíkem, lepení (5-7)
HRAJEME: Společenskou hru Mrazík, Artica, stavění ze stavebnice ledové kameny, navlékání "ledových korálků"