Pouštíme draka
POZNÁVÁME: Co je vítr, proč vane vítr, druhy větru, využívání větru - pouštění draků, větrné elektrárny, mlýny, proč prší, proč vzniká mlha, pozorování počasí při pobytu venku
POROVNÁVÁME: Délku dračích osaců: dlouhý - krátký (2-4), delší - kratší (4-5), dlouhý - kratší - nejkratší (pracovní listy 5-7)
RECITUJEME:
Vítr
Já jsem vítr, mocný pán,
ve svém dechu sílu mám.
Větrník máš vyrobený?
Roztočit jej, to nic není.
Na větrné elektrárně
já s vrtulí točím hravě.
Já jsem vítr, mocný pán,
ve svém dechu sílu mám.
ZPÍVÁME:
Fičí
Fouká vítr, fičí, fičí,
meluzína zpívá, křičí.
Ztratilo se slunce, duha,
na rybník nám napadlo,
padá bílá hustá mlha
na ledové zrcadlo.
POSLOUCHÁME: Čtený příběh Honzík pouští draka - rozhovor o mezilidských vztazích; nahrávky z CD - vítr, vichřice, meluzína, déštˇ + znázornění pohybem
VYMÝŠLÍME: Přídavná jména - Jaký může být drak (hodný, zlý, barevný, papírový,.. ml.d.), rýmy - drak, mrak (st.d.), porovnáváme význam slov papírový drak a drak z pohádky
MALUJEME: Temperovými barvami na šablony mašlí (2-4), roztírání barvy drátěnkou - obloha (4-5), kolorovaná kresba na téma Já a drak (5-7)
TVOŘÍME: Polepování šablon draků sušenými listy (2-4), lepení hlav draků z barevných dřívek a osaců z hedvábného papíru (4-5), vystřihování draků z látky - zápichy (5-7)
UČÍME SE: Vázat kličku (5-7)
HRAJEME SI: Na předpovědˇ počasí, Koho ukryla mlha, dechové hry