Zimní radovánky 5.2. - 9.2.
POZNÁVÁME: Činnosti dětí ve spojení se zimním obdobím - stavění sněhuláka, koulování, bobování, sáňkování, lyžování, bruslení, klouzání na ledu; vedení dětí k ochraně před úrazem; zimní sporty
URČUJEME: Velikost sněhových koulí: hra Stavíme sněhuláky - velký x malý (2-4), větší x menší a největší x nejmenší (4-5); PL Kam jede lyžař - vpravo x vlevo v ploše (5-6)
RECITUJEME:
Zimní hry
Na kopci se třpytí sníh, děti jezdí na saních.
Tváře mají červené, nos i uši studené.
Nikomu to nevadí, dál ve sněhu dovádí.
ZPÍVÁME:
Bruslení
Maminka nám v pondělí brusle koupila,
prý aby nás trošinku bruslit učila.
Když náhodou upadnu, vůbec nebrečím,
oklepu se, zasměju, rychle vyskočím.
Bruslení na ledu, to já hravě dovedu!
Bruslení na ledu, to já dovedu!
POSLOUCHÁME: Čtený příběh Prababička vzpomíná - rozhovor na téma Jak se sportovalo dřív a dnes
SLEDUJEME: Zimní sporty v TV
VYPRAVUJEME: Vyslovení přání - kouzelné zimní sáně nás dovezou tam, kam si budeme přát (fantazie)
MODELUJEME: Sněhuláky (2-5); Lyžaři (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME: Sněhulák - kresba voskem, přetírání barvou, lepení detailů (2-4); Radovánky - hra s barvou, lepení (4-5); Hokej - kolorovaná kresba zmizíkem, mačkání a lepení papíru (kolektivní práce 5-6)
HRAJEME: Společenskou hru Sněhuláci, pexeso Zimní sporty, puzzle Zima