Jedeme na výlet 26.2. - 1.3.
POZNÁVÁME: Dopravní prostředky podle vnějšího vzhledu, místa jejich pohybu, funkci kola, plochu vodorovnou a šikmou, dopravní značky určené pro chodce, základní pravidla bezpečnosti s reakcí na světelné signály
TŘÍDÍME A ORIENTUJEME SE: Dopravní značky podle tvaru (2-4); Kdo jede první, poslední, před a za někým v prostoru (4-5); Obrázek v síti - PL (5-6)
PŘIŘAZUJEME: Dopravní značky k dopravním situacím (5-6)
RECITUJEME:
Dopravní prostředky
Auto stojí v garáži, vláček hledá nádraží,
autobus má parkoviště, letadlo chce na letiště.
Lodě znají přístavy, kde se chvíli zastaví.
ZPÍVÁME:
Vláčkové rondo
Jede, jede vláček, je to kolejáček.
Funí, píská, houká, trochu si brouká.
Honem, děti, nasedejte, do světa se podívejte.
Jede, jede vláček, je to kolejáček.
POSLOUCHÁME: Dopravní pohádku Přecházíme na přechodu s procvičením konkrétní dopravní situace; zvuky kolem nás (dopravní prostředky - CD)
POPISUJEME: Co je na obrázku - pojmenování (2-4), tvoření jednoduchých vět (4-5), popis události na obrázku Bezpečnost na cestě - co je špatně? (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME: Vezeme ovoce a zeleninu do obchodu - natírání, lepení (2-4); Jedeme vlakem - malba, lepení (4-5); Na přechodu - kresba, stříhání, lepení (5-6)
HRAJEME: Námětovou hru Na dopravu, pexeso, domino, společenskou hru 1 - 2 - 3 ... Stop
STAVÍME: Dopravní prostředky z konstruktivních stavebnic (starší děti dle předlohy, mladší děti dle fantazie)
SKLÁDÁME: Mozaikové obrázky, vkládací a tematické puzzle, kostky
PLNÍME: Úkoly s dopravní tematikou na počítači a interaktivním dispeji